Rabu, September 07, 2011

INFO UNTUK IBU YANG SEDANG SARAT MENGANDUNG

Para ibu dinasihatkan agar segera berjumpa doktor atau bidan untuk memeriksa kandungan dan mendapatkan nasihat untuk tindakan selanjutnya.Anda akan rasa lebih yakin,tenang dan mempersiapkan diri untuk bersalin sekiranya sudah memahami apa yang berlaku pada badan anda pada setiap tahap kelahiran dan dapat menjangka apa yang akan berlaku.


- .masa raya ke-4 tu aku ajak mak p teman jmpe che pon (bidan).setelah di urut2 perutku.act bukan urut la.more to periksa nak tau camne kedudukan baby dlm perut ni.takut la baby bukan dalam posisi yang sebetulnya. Alhamdulillah,che pon ckp kepala baby mmg da betul2 kat tempat die,tunggu hari je la die nak kua.aku mmg bleh rasa la kepala die kat bwh.masa che pon tekan2 kat ari2 tu.saket die aduhaiii..ni blom saket nak beranak..seram plak.papepon aku slalu doa,mintak ALLAH lindungi aku + baby,beri aku kekuatan nak meneran nanti,permudahkan segala2nya.da la x pernah warded,ape ntah lagi masuk labour room.da nak dekat2 ni aku membz kan diri cr ayat2 al-quran yang org ckp bagus untuk di amalkan di saat sarat + hampir nak bersalin.aku redha + tawakal padaNYA.

Tapi dalam masa yang sama aku + B sgt la x sbr nak tunggu die keluar,asyik dok gomol fazrin (anak kakak - baru bp minggu je pon umur die )  geram sgt2.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan