Jumaat, Januari 20, 2012

MAK DAN ABAH


Doa Kudus Buat Ayah Bonda

Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya,
atas didikan mereka padaku dan
Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka
limpahkan padaku, peliharalah mereka
sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana
aku, atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana
perbuatanku, jadikanlah itu semua penyebab
rontotnya dosa-dosa mereka dan bertambahnya
pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya
Allah, hanya Engkaulah yang berhak membalas
kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka
sebelumku, Izinkanlah mereka memberi syafa’at
untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku
memberi syafa’at untuk mereka, sehingga kami
semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu
di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-
Mu,ampunan-Mu serta rahmat-Mu

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia
Maha Agung, serta anugerah yang tak berakhir
dan Engkaulah Yang Maha Pengasih diantara
semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..

By: Dunia macam-macam



- Baru je baca perenggan yang pertama,hati aku sebak, air mata bertangkungan di kelopak mata.







Nota :

Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa kerana kedurhakaan kita. Kerana kita menghisap darahnya, tenaganya, airmatanya, keringatnya.

Istighfarlah,Istighfarlah!!

Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris hatinya, atau yang jarang memperdulikan dan mendoakannya.

Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya didahulukan didunia ini!


NAUZUBILLAHINIMZALIQ.aku takut tiap kali kalo terbuat mak @ abah aku menitiskan airmata.terus terdetik kat ati aku " aku anak derhaka? " mintak dijauhkan la semua tu.kerna aku juga punya anak.sebagaimana mak dan abah mahukan anak2nya menjadi yang terbaik,soleh dan solehah,begitu juga aku.begitu juga ibu2 dan bapa2 baru seperti aku.


setiap hari melihat anak yang kecil semakin membesar,tipu la kalo aku katakan hanya ade perasaan gembira semata2.walhal aku juga merasa betapa risaunya aku.apakah keadaan 20thn akan dtg?di saat anak kesayangan ku meningkat usia remaja.

aku nekad mengajak suami untuk mengubah cara hidup kami kepada yang lebih baik dan diredhai ALLAH swt sebelum kami meneruskan tanggungjawab terhadap 'amanah' yang dikurniakan.aku memperbanyakkan bacaan,mencari ilmu yang berkaitan.setiap hari x putus2 saya berdoa pada ALLAH supaya KHALISH MIKAEL dipanjangkan umurnya,diberi kesihatan yang baik,jauh dpd kejahatan dan kecelakan,menjadi anak yang soleh,sempurna sifatnya,baik akhlaknya ,mulia perilaku dan bijaksana akalnya.

Bonda dan ayah sayang khalish mikael smpai syurga :)
our faveret pic ever.SubhanaALLAH dia sgt comel waktu ini.Indahnya ciptaan Tuhan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan